Close

Εργασίες 3ου εξαμήνου

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ/ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Αξιολογείται η συμμετοχή και η πρόοδος κάθε φοιτητή και η ποιότητα του συνολικού έργου που έχει παράξει κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (εργαστηριακές ασκήσεις και παρουσιάσεις,ημερολόγιο-οπτικό σημειωματάριο εργασιών – sketchbook).

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - Sketchbook

Στη διάρκεια όλου του εξαμήνου κάθε φοιτητής-τρια θα συμπληρώσει ένα ή περισσότερα ημερολόγια-οπτικά σημειωματάρια (Sketchbook)  όπου με σχέδια φωτογραφίες ή και άλλο οπτικό υλικό αλλά και με σημειώσεις κείμενα σχόλια παραπομπές και επισημάνσεις επί θεωρητικών κειμένων που θα μελετήσει, θα αποτυπώσει και θα τεκμηριώσει την προσωπική του συμμετοχή και άποψη σε ότι αφορά τις εργασίες και γενικότερα τα θέματα που διαπραγματεύεται το μάθημα.  

Όλο αυτό το υλικό από το Sketchbook σας θα αντιγραφεί σε ηλεκτρονική μορφή, θα επεξεργασθεί και παρουσιασθεί σε μορφή παρουσίασης ή κινούμενης εικόνας με προσθήκη ήχων ή μουσικής. Παράδοση σε αρχείο  PowerPoint η αρχείο video.  

Μαζί με την παράδοση της εργασίας θα κατατίθεται και όλο το υλικό (φωτογραφικό κλπ) σε ψηφιακή μορφή για την αρχειοθέτηση του.  

Η αισθητική αρτιότητα του sketchbook και ο τρόπος παρουσίασης του υλικού  θα λαμβάνεται οπωσδήποτε υπ’ όψιν στην αξιολόγηση της εργασίας.

 Sketchbook Μαθήματος Εικαστικών.

Μπλοκ σχεδίασης με χονδρό εξώφυλλο σε διαστάσεις 21 Χ 29 cm –  ή μεγαλύτερο.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Δημιουργία εικαστικών συνθέσεων που θα αποδίδουν το ιδιαίτερο αισθητικό ψυχολογικό και εννοιολογικό περιεχόμενο ενός συγκεκριμένου αστικού χώρου, όπως αυτό θα αναδειχθεί μέσα από μια διαδικασία: 

•βιωματικής επαφής και εξοικείωσης, 

•καταγραφής και τεκμηρίωσης,

•ανάλυσης και ερμηνείας

 •σχηματοποίησης και αναγωγής σε εικαστική σύνθεση 

Στην πράξη η εργασία αυτή θα εκπονηθεί κατά στάδια και με προκαθορισμένους στόχους.

Κατ’ αρχήν κάθε ομάδα θα ερευνήσει και θα εντοπίσει χώρους της πόλης (Ξάνθη) που έχουν όμως, για διάφορους λόγους (αισθητικούς, κοινωνικούς, ιστορικούς, λειτουργικούς κτλ), ενδιαφέροντα χαρακτήρα. 

Κατόπιν:     Σε αλλεπάλληλες επισκέψεις και περιπλανήσεις στο χώρο που έχει επιλεχθεί, συλλέγονται επιλεκτικά και καταγράφονται με διάφορους τρόπους και μέσα (σχέδια, διαγράμματα, σκίτσα, φωτογραφίες, videos, και γραπτές σημειώσεις) στοιχεία που αφορούν

:• στις σχέσεις με το φυσικό και αστικό περιβάλλον (χαρτογράφηση)

 • στον αισθητικό χαρακτήρα του τόπου, δηλαδή:          

-Διαστάσεις, αποστάσεις και κλίμακες όρια -σχήματα και δομές  οι αναλογίες σχημάτων, διαστάσεων κ.λ.π. -αντιθετικές σχέσεις όπως ψηλό-χαμηλό, σύγχρονο-ιστορικό, κ.λ.π  -ογκοπλαστική, κενά και πλήρη -κλίμακα του πλήρους και του κενού -τα περιγράμματα των όγκων και των όψεων των κτηρίων -οι οπτικές φυγές, οι θέες -σημαντικές λεπτομέρειες που για προσωπικούς λόγους προσελκύουν το ενδιαφέρον -φως και σκιές χρώμα και υφές (σε διαφορετικές ώρες της ημέρας)

• στις γενικές εντυπώσεις και αυθόρμητες συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλεί    η επαφή με   τον χώρο μελέτης, (ψυχογεωγραφική χαρτογράφηση), όπως: 

– ακαθόριστες αισθήσεις  συναισθήματα και σωματικές αντιδράσεις,     -καταστάσεις και γεγονότα που συνειρμικά και αυθόρμητα ανασύρονται από την μνήμη ή αποτελούν συναισθηματικές και διανοητικές προβολές με αφορμή την βιωματική επαφή με τον συγκεκριμένο χώρο. 

• στον χώρο μελέτης ως πεδίο ανάπτυξης:      

-συγκεκριμένων πρόσκαιρων ή μόνιμων λειτουργιών, ατομικών ή συλλογικών -κοινωνικών και πολιτισμικών δυναμικών σχέσεων αντιλήψεων και δράσεων -μνήμης και ιστορικότητας – κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας.

Σε δεύτερο στάδιο το υλικό τεκμηρίωσης που θα έχει συλλεχθεί θα αξιολογηθεί και θα αποτελέσει την βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί τόσο η συγκεκριμενοποίηση του τρόπου ανάγνωσης και ερμηνείας του τόπου όσο και η ανάπτυξη των τελικών εικαστικών συνθέσεων. 

Σ’ αυτή τη φάση το υλικό (σχέδια Φωτογραφίες video κτλ) :       

• εκτίθεται, παρατίθεται και συνδυάζεται επιλεκτικά και με διάφορους τρόπους (κολάζ, μοντάζ, πολλαπλή εκτύπωση)        

• δέχεται επεξεργασία (επιλέγονται μέρη τους και επανασυνδυάζονται,  επιζωγραφίζονται ή υπόκεινται σε επεξεργασία με κλασικό ή ψηφιακό τρόπο ώστε να αναδειχθούν η να τονιστούν τα σημαντικά τους χαρακτηριστικά κτλ)       

• σχηματοποιούνται τόσο το καθένα χωριστά όσο και ο συνδυασμός τους. Στο τελευταίο στάδιο και με βάση το σχηματοποιημένο συνδυασμό του πρωτογενούς υλικού γίνεται προσπάθεια να αναπτυχθεί και να διαμορφωθεί ελεύθερη εικαστική σύνθεση σε δύο και τρεις διαστάσεις, που κατά τη γνώμη της ομάδας θα αντιπροσωπεύει αισθητικά και εννοιολογικά τον τόπο που έχει επιλεγεί και αναλυθεί με την προηγούμενη διαδικασία. 

Για την εκπόνηση της εργασίας

Για την εκπόνηση της εργασίας επιβάλλεται να χρησιμοποιηθούν  διάφορες τεχνικές και μέσα σχεδίασης, απεικόνισης και αφήγησης και σε όλα τα στάδια μέχρι την τελική σύνθεση. Θεωρείται πολύ σημαντικό η εργασία να συμπεριλαμβάνει και την καταγραφή της γνώμης των κατοίκων ή των χρηστών του χώρου ανάλυσης, μέσω της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου ή προφορικής συνέντευξης.

Η παρουσίαση της εργασίας

Η παρουσίαση της εργασίας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει εκτός από τις τελικές συνθέσεις και πινακίδες   όπου θα παρουσιάζεται όλη η προεργασία τεκμηρίωσης και σχεδιασμού και θα εκτίθεται όλο ή το αναγκαίο και αντιπροσωπευτικό κατά την γνώμη της ομάδας υλικό τεκμηρίωσης αλλά και αυτό που προκύπτει από την επεξεργασία του κατά την διάρκεια όλης της δημιουργικής διαδικασίας, 

Η αισθητική αρτιότητα

Η αισθητική αρτιότητα του τρόπου παρουσίασης θα πρέπει να είναι ισάξια της τελικής εικαστικής δημιουργίας και οπωσδήποτε θα λαμβάνεται υπ’ όψιν στην αξιολόγηση της εργασίας.

Παράδοση εργασιών σε ψηφιακή μορφή.

Στην παράδοση της εργασίας θα κατατίθεται όλο το υλικό σε ψηφιακή μορφή για την αρχειοθέτησή του.