Close

Εργασία 5ου εξαμήνου


Επιλογή ενός θέματος από τα παρακάτω.

 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

1. Έμπνευση από την Φύση.

Αισθητική παρέμβαση σε εξωτερικό ή εσωτερικό χώρο με διάφορα μέσα και τεχνικές (κατασκευές, εγκαταστάσεις, εικαστικά μέσα, μικρο-περιβάλλοντα, φωτισμός, χρήση πολυμέσων κ.α.) με στόχο τον αισθητικό προσδιορισμό του.

Στην πράξη η εργασία αυτή θα εκπονηθεί κατά στάδια και με προκαθορισμένους στόχους.

•βιωματικής επαφής και εξοικείωσης,

•καταγραφής και τεκμηρίωσης,

•ανάλυσης και ερμηνείας

 •σχηματοποίησης και αναγωγής σε εικαστική σύνθεση

 

Κατ’ αρχήν κάθε ομάδα θα επισκεφτεί και περιπλανηθεί στο χώρο που έχει επιλεχθεί, συλλέγονται επιλεκτικά και καταγράφονται με διάφορους τρόπους και μέσα (σχέδια, διαγράμματα, σκίτσα, φωτογραφίες, videos, ήχους και γραπτές σημειώσεις) στοιχεία που αφορούν

• στις σχέσεις με το φυσικό και αστικό περιβάλλον (χαρτογράφηση)

 • στον αισθητικό χαρακτήρα του τόπου, δηλαδή:         

Διαστάσεις, αποστάσεις και κλίμακες όρια -σχήματα και δομές  οι αναλογίες σχημάτων, διαστάσεων κ.λ.π. -αντιθετικές σχέσεις όπως ψηλό-χαμηλό, σύγχρονο-ιστορικό, κ.λ.π  -όγκο-πλαστική, κενά και πλήρη -κλίμακα του πλήρους και του κενού -τα περιγράμματα των όγκων  -οι οπτικές φυγές, οι θέες -σημαντικές λεπτομέρειες που για προσωπικούς λόγους προσελκύουν το ενδιαφέρον -φως και σκιές- χρώμα και υφές (σε διαφορετικές ώρες της ημέρας),οσμές και ήχους – φυσικές δομές και φόρμες ( καρπούς, φύλλα κλπ)

• στις γενικές εντυπώσεις και αυθόρμητες συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλεί    η επαφή με   τον χώρο μελέτης, (ψυχό-γεωγραφική χαρτογράφηση), όπως:

Ακαθόριστες αισθήσεις  συναισθήματα και σωματικές αντιδράσεις,  – καταστάσεις και γεγονότα  που συνειρμικά και αυθόρμητα ανασύρονται από την μνήμη ή αποτελούν συναισθηματικές και διανοητικές προβολές με αφορμή την βιωματική επαφή με τον συγκεκριμένο χώρο.

• στον χώρο μελέτης ως πεδίο ανάπτυξης:     

Συγκεκριμένων πρόσκαιρων ή μόνιμων λειτουργιών, ατομικών ή συλλογικών -κοινωνικών και πολιτισμικών δυναμικών σχέσεων αντιλήψεων και δράσεων – κοινωνικοποίησης και  περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Παρουσίαση σε :

Φώτο-ρεαλιστικές ηλεκτρονικές πινακίδες (πχ Photoshop) ή μακέτα χώρου με το πρόγραμμα SketchUp ή σε μακέτα υλικών υπό κλίμακα.


ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

2. Βιο-μιμητικός σχεδιασμός.

Αναζήτηση σχεδιαστικών προτάσεων από μοντέλα της Φύσης.

Οι σχεδιαστικές προτάσεις θα γίνουν όχι με αντιγραφή των φυσικών μορφών αλλά με την κατανόηση των κανόνων που διέπουν αυτές τις μορφές.

Ο βιο-μιμητισμός ως εργαλείο.

Σχεδιασμός έργου ή αντικειμένου  μελετώντας και αξιοποιώντας τις ιδιοφυΐες της Φύσης.

Στην πράξη η εργασία αυτή θα εκπονηθεί κατά στάδια και με προκαθορισμένους στόχους.

 •καταγραφή.

•ανάλυση και ερμηνεία της μορφής.

 •σχηματοποίηση και αναγωγή σε σχεδιαστική πρόταση.

Κατ’ αρχήν κάθε ομάδα θα ερευνήσει και θα εντοπίσει φυσικά στοιχεία ή φυσικές μορφές που έχουν όμως, για διάφορους λόγους (αισθητικούς, λειτουργικούς κτλ), ενδιαφέροντα χαρακτήρα.

Κατόπιν:  Σε σχέση με τα φυσικά στοιχεία ή τις φυσικές μορφές που έχει η ομάδα επιλέξει, συλλέγονται επιλεκτικά και καταγράφονται με διάφορους τρόπους και μέσα (σχέδια, σκίτσα, φωτογραφίες και γραπτές σημειώσεις) στοιχεία που αφορούν

 • στις σχέσεις της συγκεκριμένης μορφής με τη φύση και το περιβάλλον (σχεδιαστική προσέγγιση )

 • στον αισθητικό και λειτουργικό  χαρακτήρα της

Δηλαδή:         

Διαστάσεις, κλίμακες, όρια -σχήμα και δομές, εξερεύνηση και ανάλυση των επιμέρους μερών που συναποτελούν την μορφή , διασυνδέσεις μερών και συνδεσμολογίες –  χρώματα και υφές -αντιθετικές σχέσεις όπως σκληρό – μαλακό, αιχμηρό και λείο , μεγάλο- μικρό, λεπτό και παχύ, κενά και πλήρη, βιομορφία και μορφοπλασία, περιγράμματα – σημαντικές λεπτομέρειες που για λειτουργικούς  λόγους προσελκύουν το ενδιαφέρον – σχέδιο μελέτης για την κατανόηση των κανόνων που διέπουν αυτές τις μορφές.

Παρουσίαση σε :

Φώτο-ρεαλιστικές ηλεκτρονικές πινακίδες (πχ Photoshop) ή μακέτα αντικειμένου με το πρόγραμμα SketchUp ή σε μακέτα του έργου υπό κλίμακα.


Θέμα: Αισθητική παρέμβαση σε συγκεκριμένο χώρο

Ομαδική εργασία -Ακαδ. έτος 2012-13  – Φωτογραφικό Αρχείο Εργαστηρίου Εικαστικών.   

See More
Παράδοση εργασιών σε ψηφιακή μορφή.

Οι φοιτητές-τριες στην εξεταστική παραδίδουν όλες τις τις εργασίες που εκπόνησαν στην διάρκεια του εξαμήνου, είτε πρόκειται για ατομικές είτε για εργασίες που πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με άλλους στα πλαίσια μιας ομάδας, σε ψηφιακή μορφή.